Het lijkt wel alsof iedere dag Social media content maken dé manier is om aan (nieuwe) klanten te komen. En dat terwijl het ontzettend tijdrovend is.
Iedere dag weer je gezicht laten zien.
Eindeloos DM-gesprekken voeren…
Het is leuren en trekken om klanten en vaak nog zonder succes ook.
Dus ik zeg SKIP Social media ❌
En ga bloggen!
Het is wel duidelijk dat bloggen het ondergeschoven kindje is geworden. Wat super zonde is, want door het schrijven van één blog kun je, als je het slim aanpakt, direct op de nummer 1 pagina in Google terechtkomen.
En snel ook.
Dat betekent dat als jij iedere week een blog maakt, je iedere week weer opnieuw op die eerste pagina terechtkomt.
Waardoor je steeds vaker op de automatische piloot klanten aantrekt, zonder dat je continu Social media content hoeft te maken.
Als het jouw doel is om op een relaxtere manier klanten te krijgen en minder te hoeven doen aan marketing, dan is bloggen DE manier!
Het lijkt misschien ouderwets, uit de tijd of achterhaald, maar het werkt nog steeds fantastisch. Sterker nog, veel ondernemers bloggen niet eens meer omdat ze denken dat het niets oplevert. Jij zou dit dus juist moeten doen, zodat jij zichtbaar bent en je concurrent niet!
Ervaring
In februari kwam mijn klant Suus bij me. Ze had al van alles geprobeerd om aan klanten te komen: Ze volgde een traject bij een business coach, maakte haar eigen website, zette bijna dagelijks content op social media, ze startte zelfs een podcast… maar nieuwe klanten bleven uit.
Wij gingen samen 12 weken aan de slag en binnen 4 weken daarna had zij 7 nieuwe 1-op-1 klanten en EditieNL op de stoep. In deze zelfde 4 weken heeft zij precies 0 posts op Social media geplaatst.
Is dit het fantastische resultaat waar jij naar op zoek bent?
Schrijf je dan nu in voor het Findability FUN FEST!
Wat gaan je doen?
Dit is het Findability FUN FEST do it yourself, dat wil zeggen dat je zelf 12 weken lang aan de vindbaarheid van je website gaat werken.
In deze 12 weken ga je (onder andere):
💃🏼 Écht kennismaken met je allerleukste klant: I know.. hier krijgen de meeste ondernemers intussen jeuk van. Maar toch… gaan we er mee aan de slag! Je gaat met een frisse blik je allerleukste klant bekijken, bestuderen en misschien zelfs ondervragen.
🤯 Op zoek naar de aller slimste zoekwoorden: We gaan diep graven en op slimme manieren op zoek naar de zoekwoorden waarmee jij gaat opvallen in Google.
🖋️ Meeslepende blogs schrijven: Je gaat actief aan het bloggen, vanaf week 1 iedere week een nieuwe blog.
🛠️ (niet al te) Technische snufjes: Je gaat ervoor zorgen dat je website technisch perfect in orde is voor maximale vindbaarheid.
⚙️ En nog veel meer!
Praktische informatie
- Je kunt starten wanneer je wilt.
- Je hoeft niet super technisch onderlegd te zijn, maar het is wel belangrijk dat je een WordPress website hebt waarin je zelf de weg kent én de mogelijkheid hebt om zelf plugins toe te voegen.
- Om de beste resultaten te behalen is het belangrijk dat je actief meedoet. Dat je iedere week tijd vrijhoudt om te werken aan je website en voor het schrijven van een blog. Het is geen “pak-de-popcorn-er-maar-bij-en-relax” cursus, het is wel een praktische “we-maken-er-werk-van” cursus.
Het allerbelangrijkste is dat jij er klaar voor bent om op een veel chillere manier te ondernemen, zodat de klanten op de automatische piloot je inbox in schuiven! 🥳
Over de instructeur
MH Webdesign
Hoi, ik ben Mady! Ik ben Webdesigner en SEO expert. Mijn passie voor beide vakgebieden (en ook zeker de combinatie) is erg groot intussen ;). Het is dan ook mijn missie om andere vrouwelijke ondernemers te helpen met hun website en bovenal het vindbaar maken van die website. SEO is niet technisch, het omvat veel. Maar als je het op de juiste en slimme manier aanpakt dan gaat er een wereld voor je open. Ook jouw klanten wachten op jou in Google, je wilt ze toch niet in de kou laten staan? Je website kan voor je werken als een ware klantenmagneet. En dat.... verdient iedere ondernemer!
Cursusoverzicht
Welkom | |||
Module 1. Je allerleukste klant | |||
Aan de slag | 00:05:00 | ||
Module 2. Zoekwoorden | |||
Begrijp het belang | 00:06:00 | ||
Braindump | 00:05:00 | ||
Doe onderzoek | 00:49:00 | ||
Zoekwoorden kiezen | 00:05:00 | ||
In de praktijk | 00:02:00 | ||
Wijzigingen bijhouden | 00:02:00 | ||
Module 3. Bloggen | |||
Waarom zakelijk bloggen? | 00:04:00 | ||
Blog strategie en planning met behulp van AI | 00:02:00 | ||
Blog tutorial | 00:40:00 | ||
Je zoekwoorden verwerken | 00:03:00 | ||
Soorten blogs | 00:02:00 | ||
Contentrecycling | 00:02:00 | ||
Module 4. On-page SEO | |||
Wat is on-page SEO? | 00:01:00 | ||
Contentoptimalisatie | 00:18:00 | ||
Interne links en URL | 00:13:00 | ||
Technische on-page SEO | 00:20:00 | ||
Afbeeldingen | 00:10:00 | ||
Contentupdate | 00:02:00 | ||
Module 5. Technische SEO | |||
Snelheid | 00:07:00 | ||
Structuur en navigatie | 00:09:00 | ||
Mobiele optimalisatie | 00:03:00 | ||
SSL en beveiliging | 00:07:00 | ||
Google Site Kit voor WordPress gebruikers | 00:06:00 | ||
Updaten | 00:03:00 | ||
Caching | 00:12:00 | ||
Module 6. Off-page SEO | |||
Wat is off-page SEO? | 00:01:00 | ||
Linkbuilding | 00:05:00 | ||
Reviews | 00:02:00 | ||
Social media en E-mail | 00:01:00 | ||
Community’s | 00:01:00 | ||
Module 7. Lokale SEO | |||
Wat is lokale SEO? | 00:01:00 | ||
Google Mijn Bedrijf | 00:15:00 | ||
Lokale zoekwoorden | 00:03:00 | ||
Lokale landingspagina’s | 00:09:00 | ||
Lokale links en linkbuilding | 00:01:00 | ||
Je adres strategisch plaatsen | 00:03:00 | ||
Module 8. Probeer, geduld, analyseer, repeat | |||
Google Search Console | 00:11:00 | ||
Google Analytics | 00:12:00 | ||
Zoekwoordensheet | 00:02:00 | ||
XML-Sitemap | 00:03:00 | ||
Afsluiting |
Reviews
Er zijn nog geen reviews geschreven. Wees de eerste die er een schrijft.